פרויד.
לקראת סוף ימיו הציע בשני מאמרים שאת השני לא סיים, מנגנון ייחודי.
פיצול האגו.
המודל. פטישיזם.
לדעתו. הפטישיסט לעתיד לכוד בקונפליקט האדיפלי – בין המשאלה המינית לבין האיסור על ממוש.
איסור. הנשען על איום הסרוס. איום המתוקף לכאורה ע"י ההווכחות של הילד בהעדר פין בילדה. העדר פין המוכיח לכאורה שאיום הסרוס הוא ממשי.
הפטישיסט פונה לדעתו לפתרון ייחודי.
מחד הכרה בהעדר פין באשה. ובכך. הכרה באיום הסירוס.
מאידך. מעקף של איום הסרוס. מתוקף לכאורה ע"י הפטיש. פטיש המייצג את הפין של האשה. לכן קיומו = אין איום סרוס = ניתן לספק את המשאלה המינית.
הייחוד במנגנון זה- הכרה ואי הכרה/ מעקף של איום הסרוס מתקיימים בו זמנית. כל העת.
הכרה| מעקף בסתירה.
קיום של עמדה כפולה ביחס לאיום הסרוס. ביחס לתפיסה.
קיום כפול שפרויד קרא לו פיצול של האגו.
עמדה כפולה. מכירה| לא מכירה/ עוקפת את עקרון הסתירה. את העקביות הלוגית.
הבנייה שונה של העולם
רבת השלכות.