פסיכיאטר מומחה ישן

שלום, שמי ד"ר עמי אבני

אני עוסק בפסיכיאטריה מאז שנת 1987, מומחה בפסיכיאטריה משנת 1992, בעל ניסיון עשיר בטיפול פסיכיאטרי ופסיכותרפי במסגרת ציבורית ופרטית.

ניסיוני כולל עבודה בבית חולים פסיכיאטרי, גם כרופא מומחה, יועץ פסיכיאטרי בבית חולים כללי, הכשרה ועבודה במכון לפסיכותרפיה, עבודה כיועץ ביחידה לטיפול דיאדי, כפסיכיאטר בצבא, כאחראי על הדרכה והוראה והדרכת פסיכיאטריה ופסיכותרפיה במסגרות שונות. חבר בחברה הפסיכואנליטית בארץ ובעולם.

להבנתי, סימנים נפשיים הם במקרים רבים תוצאה של דפוסי חשיבה וגישה לחיים הרסניים, או כאלו שהובילו למבוי סתום. דפוסים, שהם בדרך כלל לא מודעים, ולכן אינם נגישים להתמודדות ולפתרון. אני מאמין שחשיפה של דפוסים אלה מאפשרת בדרך כלל לאנשים למצוא דרכים טובות יותר לבטא את עצמם ולנהל את חייהם טוב יותר בכל המישורים. הצלחה מביאה במקרים רבים לשינוי בחיים.

בהתאם, אני מאמין בשימוש מושכל, מועט ככל האפשר, בתרופות. מוגבל להקשרים מסויימים או במידה שאין ברירה.

גישה זאת הפוכה לאופנה הרווחת בפסיכיאטריה כיום, שרואה את מטרת הטיפול הפסיכיאטרי כהעלמת סימפטומים ותו לא, הן בעזרת תרופות והן בעזרת גישות הממוקדות בהעלמת הסימפטומים. גישה זו מונעת ע"י אינטרסיים כלכליים של חברות התרופות, של קופות החולים ושל חברות הביטוח. העלמת הסימפטומים לעתים קרובות מדי מותירה על כנם דפוסי חיים שאינם מאפשרים את המימוש העצמי ואת שמחת החיים שאנו מסוגלים לה.